Ментальна арифметика

Ментальна арифметика

Унікальну методику чверть століття тому вигадав турецька дослідник Халіт Шен. Сьогодні працює вже більше п'яти тисяч центрів навчання цієї методи, розташованих в 5 десятках країн світу.

Наввипередки з калькулятором
Діти, які володіють ментальної арифметикою, здаються оточуючим вундеркіндами - адже вони з легкістю в розумі жонглюють багатозначними числами: складають, віднімають, ділять, множать буквально за секунди. Саме тому їх запрошують на телешоу, ними хваляться перед знайомими. Але не варто думати, що ментальна арифметика потрібна тільки для задоволення батьківських амбіцій. Адже насправді швидкий рахунок в розумі - лише «побічний ефект» навчання. Мета методики куди більші. І в нагоді вона може не тільки технарям, а й гуманітаріям.

Спиці і кісточки
Засновника методу надихнули стародавні китайські рахунки, відомі понад 5 тисяч років. У Піднебесній цей пристрій називають абакус, в Японії - соробан. До речі, в Країні висхідного сонця і до цього дня їх використовують для навчання усним обчисленням в початковій школі.

Уявіть собі
Коли дитина добре опановує обчисленнями на АБАКУС, він переходить до наступного етапу. Перед очима юного математика залишається лише зображення рахунків (так звана ментальна карта). Дивлячись на неї, дитина вчиться пересувати кісточки НЕ наяву, а в уяві. Потім необхідність і в цій карті відпадає, і тоді абакус діти лише представляють в розумі. На цьому етапі розвиваються вже не тільки дрібна моторика, зорова пам'ять і швидкість реакції, а й уяву, фантазія, інтуїція. Все навчання займає 10 ступенів, кожна з яких триває 2-3 місяці. Весь курс можна пройти за 2-3 роки.

Логіка і образи
Ментальна арифметика, на думку розробника методу, дозволяє активізувати обидві півкулі головного мозку, при цьому формуючи стійкі зв'язки між ними. Вважається, що це допомагає мозку розвиватися більш гармонійно. Як відомо, ліва півкуля відповідає у нас за логіку, а праве - за образне мислення. Відповідно методика, при якій спочатку задіюються обидві руки (а значить, обидві півкулі мозку), а потім ще й уяву, розвиває не тільки логіку і здатність до математичних обчислень, а й уміння мислити творчо, нетривіально.

Розвиваючи синхронно обидві півкулі мозку, дитина стає більш уважним і впевненим у собі, легше запам'ятовує будь-який матеріал, що стане в нагоді йому в навчанні з усіх предметів. Та й в житті теж.